Lipari-szigetek és Szicília

1. nap Nápoly – Amalfi 30 tengeri mérföld

Egy csodálatos utazás veszi kezdetét az Amalfi-part mentén, melyet méltóságteljes sziklacsúcsok és aprócska szigetek határolnak. Ebédidőben a festői Positanóban, vagy a gyönyörű Galli-szigeteknél állunk meg, ahol úszhatunk, búvárkodhatunk, vízisíelhetünk, vagy sétálhatunk egyet a csodálatos strandon. A vacsorát a fedélzeten vagy az egyik hangulatos helyi étteremben fogyaszthatjuk el. Ám, ha úgy támad kedvünk, továbbindulhatunk Amalfi régi kikötőjébe.

2. nap Amalfi – Stromboli 90 tengeri mérföld
A napot vízi sportokkal, esetleg Sorrento vagy Pompei felfedezésével töltjük, Stromboli vulkanikus szigetére pedig éjszaka hajózunk át.

3. nap Stromboli
Reggeli után sétáljunk egyet a faluban, vagy idegenvezető kíséretében felmászunk a sziget legmagasabb pontjára, ahonnan este megcsodálhatjuk a naplementét, hiszen a Lipari-szigetek felfedezése csak másnap kezdődik.

4. nap Stromboli – Basiluzzo 18 tengeri mérföld
Egy kései reggeli vagy fürdőzés után utunkat a kristálytiszta vízből kiemelkedő Basiluzzo szigete felé vesszük. Itt lehorgonyzunk, és ebéd után búvárkodhatunk a hófehér sziklák között, este pedig egy nyugodt, csendes vacsorát fogyaszthatunk el a fedélzeten.

5. nap Basiluzzo – Panarea 2 tengeri mérföld
A Lipari-szigetek közül Panarea a legkisebb, mégis gyönyörű strandokkal, csendes horgonyzóhelyekkel, és pezsgő éjszakai élettel rendelkezik. Napközben pihenhetünk, vagy hódolhatunk a vízi sportoknak, mielőtt este partra szállnánk vacsorázni és táncolni.

6. nap Panaria – Salina 10 tengeri mérföld
Áthajózunk Salinába, ahol ideálisak a feltételek a búvárkodáshoz. Miután megvacsorázunk a fedélzeten, partra szállunk, hogy megkóstolhassuk Salina híres Malvasi borát.

7. nap Salina – Filicudi 12 tengeri mérföld
Filicudi egykor sűrűn lakott volt, de ma már a nyugalom szigete. A napot a víz alatti barlangok felfedezésével, vagy a vulkanikus képződmények megtekintésével tölthetjük, este pedig a jacht fedélzetén fogyaszthatjuk el a friss halvacsorát.

8. nap Filicudi – Lipari 20 tengeri mérföld
Filicudi nyugalmát Lipari nyüzsgése váltja fel. Lipari a szigetcsoport legnagyobb tagja, azonban a meredek sziklák és vulkáni csúcsok ugyanolyan drámai látványt nyújtanak, mint a többi szigeten. A sziget közelében búvárkodhatunk, de kimehetünk a partra is egy sétára a régi utcákon, vagy megtekinthetjük a múzeumot. A nap végén a helyi specialitásokat kínáló éttermek egyikében vacsorázhatunk.

9. nap Lipari – Messina 90 tengeri mérföld
Továbbhajózunk Vulcano szigetére, ahol kipróbálhatjuk a híres iszapfürdőt, ebédelhetünk a fedélzeten egy csendes kis öbölben, hódolhatunk a vízi sportoknak, mert vacsora után ismét útnak indulunk Szicília felé.

10. nap Messina – Syracusa 40 tengeri mérföld
Korán reggel kihajózunk a Messinai-szoros felé, ahol az Etna tövében Taormina mellett horgonyzunk le. A szicíliai utazást az Etna teszi teljessé, függetlenül attól, hogy megmásszuk-e, vagy vonattal utazzuk körbe. Vacsora előtt, vagy után áthajózunk Syracusába, ahol az utolsó estét töltjük.

11. nap Syracusa
Syracusa mellett található Ortiga, ahol a sikátorok és lépcsők a középkor hangulatát idézik, de Kr. e. VI. századi görög emlékek is találhatóak itt. Sétálunk egyet a szűk utcákon, úszunk még egy utolsót a védett kikötőben, mielőtt búcsút intenénk a Lipari-szigeteknek.