Korzika és Szardínia

A francia riviéra nyüzsgésétől csupán 100 mérföldre található Korzika, a Földközi-tenger egyik gyöngyszeme. Az itt élők méltán büszkék erre a vad és gyönyörű szigetre, ahol magas hegyek, fehér homokos tengerpart és gazdag kulturális örökség várja az ide látogatókat. Szardínia sem vallhat szégyent Korzika mellett, hiszen ez a sziget is bővelkedik természeti szépségekben: sziklás hegyekben, barlangokban, félreeső horgonyzóhelyekben és érintetlen kikötőkben. Mindkét sziget időtlen és lélegzetelállító látnivalókkal csábít.

Lehetséges útvonal:

1. nap Porto Cervo – Cala Di Volpe 6 tengeri mérföld
Érkezés repülővel Olbiába, innen taxival 30 perc alatt juthatunk el Porto Cervo régi kikötőjébe, ahol a jacht várakozik. Először a ragyogóan kék tengeréről és szikrázóan fehér homokjáról elhíresült Cala di Volpe mellett horgonyzunk le.

2. nap Cala Di Volpe – Tavolara 14 tengeri mérföld
A kikötőben töltött éjszaka után rövid hajóúttal elérjük Szardínia északkeleti partja mellett Tavolara szigetét. Itt a kapitány egy nyugodt öbölben lehorgonyozza a jachtot, hogy vendégeink kedvükre pihenhessenek és szórakozhassanak a fedélzeten.

3. nap Tavolara – Porto Cervo 12 tengeri mérföld
Mielőtt visszatérnénk Porto Cervoba, ellátogathatunk a Grotta del Bue Marinoba, Tortoli közelében. Érdemes korán elindulnunk, hogy elegendő időnk maradjon a kizárólag hajóval megközelíthető barlangok és strandok felfedezésére, és arra, hogy visszatérjünk Porto Cervoba. Ez az időtlen város rendkívül gazdag hagyományokkal rendelkezik, mindemellett a helybéliek elegáns üzletekkel és éttermekkel fogadják a turistákat.

4. és 5. nap Porto Cervo – Porto Rafael 12 tengeri mérföld
Ideje pihenni egy kicsit! Ebédeljünk a nagyszerű strandjáról és magas szikláiról híres Tahiti-öbölben. Az éjszakát töltsük Cala Porteseben, ahol másnap búvárkodhatunk vagy elhajózhatunk a Budelli strandra, ahol a tenger vize kellemesen meleg. Este horgonyozzunk le Poro Rafael mellett, és nézzük, a part milyen izgalmakat rejt.

6. nap Porto Rafael – Bonifacio 15 tengeri mérföld
Reggeli után induljunk Korzika felé, de útközben feltétlenül álljunk meg Isola Pianan, ahol a tenger vize a legtisztább. Innen utunk a szél csipkézte mészkőszirtek mentén Bonifacioba, a hegy tetején álló citadella alatt található horgonyzóhelyre vezet. Ne feledjünk az esti pihenés előtt gyönyörködni a citadellából nyíló fantasztikus kilátásban.

7. nap Bonifacio – Campomoro 25 tengeri mérföld
Bonifacioból Korzika nyugati partja mentén hajózzunk észak felé a Propriano-öbölben található Campomoroba, amely teljesen védett az errefelé uralkodó, olykor kellemetlen nyugati szelektől. Itt a napot pihenéssel vagy a jachton található vízi sporteszközök kipróbálásával tölthetjük.

8. nap Campomoro – Porto 42 tengeri mérföld
Induljunk tovább észak felé az elbűvölő Porto irányába. Álljunk meg ebédelni Portóban, vagy hajózzunk tovább a Girolata-öbölbe, ahol szintén kiváló éttermek várják a vendégeket.

9, és 10. nap Porto – Calvi 30 tengeri mérföld
Alig, hogy elhagyjuk az öblöt, lélegzetelállító tájak tárulnak elénk. Horgonyozzunk le az Elbo-öbölben, majd segédhajóval, és búvárfelszereléssel felvértezve fedezzük fel a barlangokat és öblöket, mielőtt Calviba indulnánk. Calviban kitűnő bárok és éttermek sorakoznak, és fehér homokos strandok, ameddig a szem ellát. Napfény, tenger, homok és finom ételek jelentik a tíz napos utazás tökéletes befejezését.