Karib-tenger észak

A Karib-tenger északi szigetei közt hajóutunk vulkanikus hegycsúcsok, buja trópusi esőerdők, korallzátonyok és fehér homokos partok között vezet. A fedélzetről láthatjuk, ahogy a kristálytiszta vízben teknősök és delfinek úszkálnak, és pelikánok halásznak a korallzátonyok között. A mámorító szigetek hajóval csupán néhány óra távolságra fekszenek egymástól, úgy érezhetjük magunkat, mintha a Paradicsomba csöppentünk volna. Ugyan kinek van kedve ebből a valószerűtlenül tökéletes és bódító világból visszatérni a jachttal?

Lehetséges útvonal

1. nap St Maarten – St Barts 17 tengeri mérföld
A Simpson-öbölben foglaljuk el a jachtunkat, ahonnan St Barts szigete felé hajózunk azon nyomban. A kikötőt körbeöleli a város, ami sajátos érzéssel tölti el az ide érkező vándort. Sokáig nem érdemes tétovázni kikötés után, irány a part, ahol élvezhetjük a rumpuncsos és semmihez nem fogható karibi hangulatot!

2. nap St Barts – Anguilla 32 tengeri mérföld
Reggeli után megcélozzuk Fourche szigetét, ahol ebéd után fürdőzéssel, vagy barangolással tölthetjük időnket. Ne lepődjünk meg, ha Aquilla felé netalán delfinek nevetnek vissza ránk. A vacsorát a Road-öbölben vagy a fedélzeten fogyaszthatjuk el.

3. nap Anguilla
Reggeli előtt úszhatunk egyet a meleg tengerben, aztán horgony fel, hogy mielőbb elérjük a pár mérföldre fekvő Dog-szigetet. Ezen a lakatlan szigeten csodálatos strandok és számos rejtett öböl vár ránk. Éjszakára visszatérünk a Road-öbölbe.

4. nap Anguilla – Virgin Gorda 80 tengeri mérföld
Ma tanácsos korán útnak indulni, hiszen hosszú hajóút áll előttünk, melynek célja a Brit Virgin-szigetek. Reggeli és ebéd útközben a fedélzeten, de vacsoránkat már a hangulatos helyi bárok egyikében fogyaszthatjuk el.

5. nap Virgin Gorda – Gorda Sound 12 tengeri mérföld
Kora reggel taxival vagy kishajóval ellátogathatunk a hatalmas gránittömbökkel szegélyezett öblökbe, melyek úgy tűnnek, mintha egy óriás dobálta volna a sekély vízbe. Ez a terület ideális búvárkodásra. A nap végén pedig Gorda Soundban horgonyzunk le.

6. nap Gorda Sound – Guana-sziget 20 tengeri mérföld
Áthajózunk a Guana-szigetre és útközben megállunk úszni, búvárkodni, vízisíelni, és vitorlázni a Salt-sziget, a Francis Drake-csatorna, a Beef-sziget vagy a Monkey Point környékén. A Brit Virgin-szigeteket mindenütt zöld hegyek és fehér homokos strandok borítják. A vacsoránkat a parton vagy a fedélzeten élvezhetjük.

7. nap Guana-sziget – Cane Garden-öböl 18 tengeri mérföld
Reggeli után az úti célunk Sandy Cay, a búvárok paradicsoma. Szolgáltassuk fel az ebédünket a fedélzeten, aztán induljunk tovább a Cane Garden-öbölbe. Ha még van időnk, búvárkodhatunk a korallok között, este pedig szívjuk magunkba a karibi éjszaka bódító illatát.

8. nap Cane Garden-öböl – Norman-sziget 25 tengeri mérföld
Reggeli után Jost Van Dyke irányába fordulunk jachtunkkal, ahol a híres Foxy’s bárban ebédelünk. Délután kereshetünk egy nyugodt horgonyzóhelyet a Norman-sziget partjainál, a vacsorát pedig a fedélzeten fogyaszthatjuk el.

9. nap Norman-sziget – Peter-sziget 10 tengeri mérföld
A tenger és a madarak hangjára ébredünk, és ezt a kellemes napkezdetet csak fokozhatja, ha megmártózunk a simogató, meleg vízben. Reggeli után Treasure Pointba az útirányunk, amely barlangjainak felfedezése ránk is várnak. Egy kellemes ebéd a Privateer-öbölben, majd irány tovább a Peter-sziget kikötője, ahol az utolsó éjszakánkat töltjük el.

10. nap Peter-sziget – Soper’s Hole 15 tengeri mérföld
Kora reggel áthajózunk Soper’s Hole-ba, ahol a délelőttöt úszással és búvárkodással tölthetjük. Ebéd a fedélzeten, utána komppal utazunk St Thomasba, a repülőtérre.