Karib-tenger dél

A Karib-tenger déli szigetein a kultúrák és nyelvek bábeli zűrzavara fogad minket. Itt, a pálmafák alatt megbúvó városokban a francia, a holland és az angol befolyást is megtapasztalhatjuk, de ez mit sem számít a fantasztikus strandok és korallzátonyok mellett. A Karib-tenger déli szigeteit jachttal az év bármelyik időszakában felfedezhetjük, de a téli hónapok nyújtják a legimpozánsabb képet.

Kéthetes utazás javasolt útvonala:

1. nap St Lucia
Ezen a csodálatos szigeten mindenki megtalálja a kedvére való elfoglaltságot: strandok, rejtett öblök, helyi piacok és karibi éjszakák várják a kikapcsolódni és szórakozni vágyókat. A napot a vízben vagy a vízen tölthetjük, mielőtt lehorgonyoznánk a Rodney-öbölben éjszakára.

2. nap St Lucia
A legjobb, ha a part mentén hajózunk, és Piton ikercsúcsai mellett horgonyzunk le. Reggeli után búvárkodhatunk a sziklák között, vagy kimehetünk a partra a segédhajóval, ahol barangolhatunk egyet. Ebédelhetünk a hegyen található éttermek egyikében, és az esti étkezést kedvünk szerint a jachton vagy a parton rendelhetjük meg.

3. nap St Lucia – St Vincent 40 tengeri mérföld
Reggeli után áthajózunk a St Vincent-szigetre, ahol a hegyekkel és kókuszpálmákkal övezett Cumberland-öbölben vetünk horgonyt. A napot fürdőzéssel, búvárkodással, vagy a part felfedezésével tölthetjük. A forró nap végén a csillagfényes vacsorát a fedélzeten fogyasszuk el.

4. nap St Vincent – Bequia 30 tengeri mérföld
Reggeli fürdőzés és kiadós étkezés után felhúzzuk a horgonyt, és áthajózunk a Bequia szigetén található Port Elizabeth-be. A nyüzsgő tengerparti városból indulva megmászhatjuk a közeli hegyet, ahonnan csodálatos kilátás nyílik a tengerre. Este Port Elizabeth-ben vagy a parton sorakozó bárok egyikében vacsorázhatunk, mielőtt visszatérnénk a jachtra.

5. nap Bequia – Mustique 12 tengeri mérföld
A Bequia–Mustique felé vezető utunk során láthatunk delfineket, sőt akár bálnákat is. Mustique közelében lehorgonyzunk ebédelni, majd partra szállunk és barangolunk egyet az érintetlen partokon és ösvényeken. A naplementét egy ital mellett csodálhatjuk meg a fedélzetről, utána pedig a csillagos égbolt alatt vacsorázhatunk.

6. nap Mustique – Canouan 11 tengeri mérföld
Reggeli után a nyugalom szigete, Canouan felé vesszük az irányt, ahol sétálhatunk a parton, vagy használhatjuk a jachton található vízi sporteszközöket. Naplementekor a parton rendezhetünk egy barbecue partit.

7. nap Canouan –Tobago Cays 3 tengeri mérföld
Úszás és reggeli után Tobago Cays felé hajózunk, ahol búvárkodatunk egyet a csodálatos színekben pompázó korallzátonyok között. Ahogy ott ringatózik a jachtunk a lakatlan szigetek valamelyik csendes öblében, végtelen nyugalom kerít majd hatalmába minket.

8. nap Tobago Cays – Union-sziget 2 tengeri mérföld
Hajóutunk mai célállomása a hegyekkel borított Union-sziget. A napot érdemes valamelyik csendes öbölben töltenünk, estére viszont a legjobb, ha átmegyünk Clifton nyüzsgő kikötőjébe, ahol a parti éttermek egyikében vacsorázhatunk.

9. nap Union-sziget – Petit St Vincent 4 tengeri mérföld
Reggeli után tovább hajózunk Petit St Vincent érintetlen szigetére, ahol fürdési és búvárkodási lehetőségek mellett szíves vendéglátás vár minket.

10. nap Petit St Vincent – Carriacou 2 tengeri mérföld
Kora reggel áthajózunk Carriacou-ra, és a sziget egyik eldugott öblében reggelizünk meg. A sziget körül található korallzátony ideális búvárkodásra, de a parton található mangrovefák és édesvízi osztrigák is megérnek egy sétát. A nap végén kérhetjük, hogy vacsorára feltétlenül frissen fogott halat tálaljanak fel.

11. nap Carriacou – Grenada 30 tengeri mérföld
Kora reggel felhúzzuk a horgonyt és elindulunk Grenada felé. A jachtunkat egyenesen St Georges kikötőjébe kormányozzuk, ahonnan felfedezhetjük a várost és a piacot. Grenada a fűszerek szigete, a levegőben mindenütt szerecsendió és fahéj illata terjeng. Érdemes kipróbálni a parton található kitűnő éttermeket, mielőtt visszatérnénk a jachtra, hogy a tenger és az egzotikus fűszerek mámorító illatával térjünk nyugovóra.

12. nap Grenada
Az utolsó napot a jachton, vagy egy buszos kirándulással tölthetjük. A kikötőben még megihatunk egy koktélt, mielőtt ismét felszállnánk a fedélzetre, egy csillagfényes vacsorára.

13. nap Grenada
A hazautazás előtt még úszhatunk egyet, vagy beugorhatunk a városba egy gyors bevásárlásra.