Horvátország

A Horvátország partjai mentén húzódó szigetek a természeti szépségek, a történelmi és kulturális örökségek, valamint a konyhaművészet remekeinek tárháza. A jelentős turizmus ellenére a tengerpart és a városok megőrizték eredeti szépségüket, így a jachton érkező látogatók számára minden egyes megállóhely új kalandot ígér.

Lehetséges útvonal:

1. nap Velence – Cres 25 tengeri mérföld
Velencében szállunk hajóra és indulunk Cres felé. Útközben megállhatunk Krk szigeténél egy frissítő fürdőzésre. Ezzel kezdetét veszi az utazás a horvát tengerpart ezernyi szigete között. A vacsorát ezen a varázslatos estén a fedélzeten fogyaszthatjuk el.

2. nap Cres – Pag 37 tengeri mérföld
Reggeli után Rab szigetére indulunk, ahol fürödhetünk a kristálytiszta vízben vagy sétálhatunk a közeli strandokon. Délután továbbindulunk Pag szigetére, ahol a csillagos ég alatt vacsorázhatunk, és élvezhetjük az esti koktélunkat.

3. nap Pag – Zadar 35 tengeri mérföld
Miután felfedeztük Pag lenyűgöző tengerpartját, és megkóstoltuk a sziget világhírű sajtját, utunkat Zadar felé vesszük. Útközben csak a nagy múltú Suginál állunk meg, ahol egy római villa maradványait is megtekinthetjük. Zadarban vacsorázhatunk az óvárosban és barangolhatunk egyet, még mielőtt nyugovóra térünk a jachton.

4. nap Zadar – Sibenik 37 tengeri mérföld
Reggeli után az egyik csendes öbölben hódolhatunk a vízi sportoknak, vagy felfedezhetjük Zadar legnagyobb tavát, mielőtt továbbhajóznánk Pasman szigetére, ahol megtekinthetjük a bencés kolostort. Az estét Sibenikben a parton vagy a jachton töltjük.

5. nap Sibenik
Sibenikben olyan sok látványosság található, hogy egy nap talán nem is elegendő ahhoz, hogy mindent felfedezzünk. Ellátogathatunk az UNESCO védettséget élvező óvárosba, vagy a szárazföld belsejében található vízesésekhez, esetleg a hosszan elterülő homokos strandokra. A napot a város valamelyik éttermében egy nagyszerű vacsorával koronázzuk meg.

6. nap Sibenik – Trogir 35 tengeri mérföld
Sibenikből korán reggel elindulunk Promesten gyönyörű szigetére, ahol évszázadok óta foglalkoznak olívabogyó- és szőlőtermesztéssel. Továbbhajózva elérjük Trogirt, ahol a kellemesen meleg tengerben fürdőzhetünk, mielőtt a fedélzeten iszunk egy koktélt, és belevetjük magunkat az éjszakai életbe a parton.

7. nap Trogir
A fedélzeten, reggeli közben megtervezhetjük a programunkat Trogirban: séta a macskaköves utcákon, a helyi galériák megtekintése, vagy a védett területek felfedezése. Az ebédet az egyik helyi étteremben fogyaszthatjuk el, vagy pihenhetünk a kiváló strandok egyikén.

8. nap Trogir – Brac 12 tengeri mérföld
Kora reggel tovább indulunk Splitbe, ahol egész napos városnézés és vásárlás vár ránk. Ezután hajózunk tovább a hegyekkel borított Brac szigetére, ahol számos csendes horgonyzóhely vár minket.

9. nap Brac –Vis 35 tengeri mérföld
A délelőttöt úszással, búvárkodással, vízisíeléssel, vagy pihenéssel tölthetjük, mielőtt továbbindulnánk Vis szigete felé. Horvátországnak ezen a részén apró falvak kúsznak fel a domboldalakra, és a partot gyönyörű, védett öblök szegélyezik, amelyek a halászhajókon és jachtokon kívül szinte teljesen üresek. A termékeny talaj és az enyhe klíma miatt szőlőskertek, pálmafák és citrusok sorakoznak a parton. El ne mulasszuk megízlelni a helyi specialitásokat!

10. nap Vis – Hvar 15 tengeri mérföld
Délelőtt szétnézünk Visben, mielőtt továbbhajóznánk a jelentős történelmi múltú Hvar felé. Horvátország számos szigetéhez hasonlóan Hvar is gyönyörű építészeti alkotásokkal büszkélkedhet. Úgyszintén ízletes, helyi zöldség-, gyümölcs-, és halválasztékkal.

11. nap Hvar – Lastovo 37 tengeri mérföld
Reggeli után elhagyjuk Hvart, és a sűrű erdővel borított Lastovo szigete felé indulunk. Útközben Korculánál állunk meg egy frissítő fürdőzésre. Lastovo keleti partját homokos strandok szegélyezik, míg a nyugati parton védett öblök találhatók, melyek ideálisak búvárkodásra vagy éjszakai horgonyzásra.

12. nap Lastovo – Korcula (kelet) 20 tengeri mérföld
Lastovo után a hajóépítéséről híres Korcula szigetén pezsgő életet találunk. Az erődítményszerű óváros hangulata kedélyes és elragadó.

13. nap Korcula – Dubrovnik 52 tengeri mérföld
Dubrovnik a horvát tengerpart egyik legcsodálatosabb városa. Lehorgonyzunk az óváros közepén és sétálunk egyet a kacskaringós utcákon. Felmegyünk a citadellába, majd vacsoraidőben betérünk az egyik helyi étterembe.

14. nap Dubrovnik – Cavtat 10 tengeri mérföld
Reggeli után Dubrovnikban még vásárolhatunk egyet, vagy kirándulhatunk Cavatba, mielőtt utunkat a repülőtér irányába vennénk.