Szaronikósz-öböl

Egy jachtutazás a Szaronikósz-öbölben gyönyörű tájakat és édes illatokat ígér. Az élet a világnak ezen a részén lassú és könnyed, a rohanó világ zaja távol marad innen, és a helybéliek vendégszeretete messze földön híres.

Egy hetes felfedezőút programja:

1. nap Athén – Éjina 25 tengeri mérföld
Miután berendezkedtünk a kabinunkban, útnak indulunk a gyönyörű Éjina szigete felé, ahol fenyőkkel borított dombok, gyönyörű strandok és festői falvak várnak. A délutánt ókori romok felfedezésével, vagy fürdőzéssel tölthetjük. Miután lehorgonyoztunk Éjina kikötőjében, könnyedén találhatunk a parton egy vonzó kis éttermet, ahol elfogyaszthatjuk az első vacsorát. Este a jachtról gyönyörködhetünk a görög éjszaka szépségeiben.

2. nap Éjina – Pórosz 15 tengeri mérföld
A kései reggeli után Posszeidón szigete, Pórosz felé hajózunk. Pórosz történelme rendkívül gazdag, ezért a helyi nevezetességek is nagyon változatosak. A napot a sziget felfedezésével tölthetjük, vagy egy csendes öbölben kipróbálhatjuk a jachton található vízi sporteszközöket. Estére Galataszban kötünk ki.

3. nap Pórosz – Ídra 14 tengeri mérföld
A kikötőből dél felé hajózva elérjük a művészek által kedvelt Ídra szigetét, ahol a modern létesítmények ellenére a hegyek és falvak az időtlenséget sugározzák. A meredek partot fehér homokos öblök szakítják meg itt-ott. Lehorgonyzunk, néhány órán át vízi sportoknak hódolhatunk, majd miután jól megéheztünk, a fedélzeten megebédelünk. Estefelé behajózunk a régi kikötőbe, sétálhatunk egyet a gépjármű-forgalom elől lezárt utcákon, és az egyik vízparti étteremben meg vacsorázhatunk.

4. nap Ídra – Szpétsze 15 tengeri mérföld
Reggeli után Szpétsze felé vesszük utunkat, ahol a hegyeket fenyők takarják, csodálatosan kék a tenger és a partot helyenként fehér kavicsok borítják. Lehorgonyzunk, és ha kedvünk támad, felfedezhetjük az itteni táj szépségét, egy kellemes séta keretében. A szigeten apró falvak és élénk színűre festett neoklasszicista stílusú házak is találhatóak. A macskaköves utcákat kizárólag a lovas kocsik koptatják. Végigsétálhatunk a városon, miközben egy-egy üzletbe, galériába is bekukkanthatunk. A legjobb, ha a napot egy part menti étteremben elfogyasztott kiadós vacsorával zárjuk.

5. nap Szpétsze – Nafplio 26 tengeri mérföld
A Peloponnészoszi-félszigeten található Nafplioban – Görögország többi részéhez hasonlóan – számos civilizáció nyomait fedezhetjük fel. Nafplio látképét három vár uralja, a városközpont pedig a különböző stílusok színes egyvelege. Az ókori római kultúra itt találkozik a bizáncival, a velenceivel és a törökkel. De mielőtt még partra szállnánk, felfedezzük a hegyek lábánál rejtőző öblöket, és a legjobb, ha búvárkodással vagy fürdőzéssel töltjük a napnak egy részét.

6. nap Nafplio – Porto Heli 24 tengeri mérföld
Kora reggel jachtunk kifut Nafplio kikötőjéből Tolo felé. A Peloponnészoszi-félszigetnek ez a része rendkívül gazdag apró szigetekben, homokos strandokban és védett öblökben, amelyek ideálisak a pihenésre, mielőtt elérnénk Porto Helit.

7. nap Porto Heli – Hermione 13 tengeri mérföld
Az utolsó napon pihenhetünk, esetleg reggeli után vásárolhatunk ezt-azt Porto Heliben. De ha úgy támad kedvünk, egyből tovább hajózhatunk Hermione felé. Útközben számos kitűnő horgonyzóhely található, ahol meg is ebédelhetünk. Délután fürödhetünk és búvárkodhatunk, mielőtt elérnénk Hermionet, ahol egy étteremben vagy a fedélzeten elfogyasztott vacsora után gyönyörködhetünk a csillagokban.

8. nap Hermione – Athén 50 tengeri mérföld
Az egyhetes feledhetetlen jachtutazás végén ismét Athénba érkezünk.