Capri és Nápoly

Olaszország nyugati partja mentén Nápolytól a Lipari-szigetekig számtalan olyan, gazdag történelmi múlttal rendelkező helyet találunk, mint Pompei, Capri, vagy Szicília, de a Tirrén-tenger hajózási szempontból is ideális terület. Capri szirénjei Önt is biztosan megbabonázzák, és egy időutazásra viszik ezeken a rejtelmes vizeken.

1. nap Nápoly – Ischiaba 2 óra
Felszállás Nápolyban, ahonnan egy ízletes ebéd után ellátogatunk a Herculaneumba. Ezután áthajózzunk Ischia szigetére és lehorgonyozunk Casamicciola kikötőjében. Másnap felfedezzük a sziget valamelyik termálfürdőjét, vagy túrázunk a buja növényzetű féltrópusi erdőkben, ahol számos meleg vizű forrás ered. A nap végén a parton vacsorázunk, majd a jachton elfogyasztunk még egy koktélt, ahol mámoros hangulatban élvezhetjük a csillagos eget.

2. nap Ischia – Ponza 2,5 óra
Reggeli után indulunk a színesre festett házairól ismert Ponzába, ahonnan egy sétát követően továbbhajózunk Cala Inferno felé. Oda, ahol a nap sugarai vakítóan szikráznak a vízen és a sziklákon. Itt lehorgonyzunk, ebéd után pedig úszunk vagy búvárkodunk egyet a kristálytiszta vízben. Este ismét a parton vacsorázunk, ahol a kikötőből nyíló gyönyörű kilátást élvezhetjük.

3. nap Ponza – Capri 5 óra
Korán indulunk útnak, hogy megcsodálhassuk a Nápolyi-öböl gyöngyszemét, Caprit. Ez a világhírű sziget sok érdekességet tartogat, és leginkább siklóval vagy nyitott taxival érdemes felfedezni. Valamelyik kiváló étteremben fogyasztjuk el az ebédet, de ha úgy tetszik, a citromfák árnyékában, a szabad ég alatt is megtehetjük ugyanezt. Ne feledjük megnézni a szürreális Kék barlangot, ahová csak evezős csónakkal juthatunk be. A legjobb, ha a vacsorát az óváros valamelyik kitűnő éttermében fogyasztjuk el.

4. nap Capri – Amalfi 3 óra
Capriból a part mentén elhajózunk a nagy múltú Amalfiba, ahol sétálhatunk a boltokkal teli utcákon, vagy kávézhatunk a Piazzán. Délután ellátogathatunk Ravellóba, illetve a Villa Rufolo és Villa Cimbrione kertbe, amelyek Wagnert is megihlették.

5. nap Amalfi – Positano 1 óra
A fedélzeten reggelizünk, majd tovább indulunk az Amalfi part mentén, Positano felé, melynek domboldalán elszórva mór stílusú házak sorakoznak. Felfedezzük a keskeny utcákat, vagy taxival átutazunk Pompeibe, és megtekintjük az ősi város romjait. Positano számos kitűnő étteremmel várja a látogatókat.

6. nap Positano – Nápoly
Reggeli után elhagyjuk Positanot és elhajózunk a Homérosz által megénekelt szirének lakhelye, a Galli-szigetek mellett. Nem is olyan régen még a híres orosz táncosok, Leonide Massine és Rudolph Nurejev laktak itt. Ma ez a káprázatos vidék a ‘Punta Campanella’ természetvédelmi terület része. Hajóutunk Nápolyban ér véget.