Baleár-szigetek

Spanyolország keleti partja mellett helyezkednek el az öt szigetből álló Baleár-szigetek, ahol Ibiza és Palma fogataga mellett számos érintetlen terület is található. A szigetek a szárazföldi turista számára túlzsúfoltnak tűnhetnek, de a jachton érkezők különleges előnyöket élvezhetnek, mivel kedvük szerint bármikor elhajózhatnak, maguk mögött hagyva a világ zaját. És természetesen a jachton utazó világlátók fedezhetik fel a legkönnyebben a hegyekkel övezett, csendes öblöket, ahol a tenger vize kristálytiszta és meleg.

Tíz napos hajóút lehetséges útvonala:

1. nap Palma de Mallorca
Hajóra a történelmi emlékekben gazdag Palma de Mallorca híres kikötőjében szállunk. Miután berendezkedünk a jacht fedélzetén, felfedezzük Palma de Mallorca pezsgő éjszakai életét, a bárokat, éttermeket és klubokat.

2. nap Palma de Mallorca – Playa del Trench 25 tengeri mérföld
Használjuk ki az első jachton töltött napot, és reggelizzünk a fedélzeten! Aztán irány Mallorca valamelyik csodálatos strandja! Itt akár le is horgonyozhatunk, hogy elmerüljünk a kristálytiszta vízben, esetleg sétáljunk, vagy napozzunk a parton. Ebéd után áldozhatunk az aktív pihenés oltárán, és kipróbálhatjuk a jacht fedélzetén lévő vízi sporteszközöket. Éjszakára sem mozdulunk el innen, csak azért, hogy nyugodtan élvezhessük a naplementét, és a csillagos ég alatt elköltött vacsoránkat.

3. nap Playa del Trench – Cabrera 12 tengeri mérföld
Reggeli és kávé a fedélzeten, aztán tovább hajózunk az apró szigetekkel övezett, vad hegyekkel borított Cabrera felé. Itt sohasem jelent gondot horgonyzóhelyet találni, így egészen biztosan élvezhetjük a kristálytiszta, meleg tengert. Az élvezetekből sosem elég, így az éjszakát sem árt itt tölteni, a Földközi-tenger nyugati medencéjének egyik legérintetlenebb részén.

4. nap Cabrera – Puerto Andraitx 35 tengeri mérföld
Reggeli után egy rövid tengeri fürdőzés is belefér, mielőtt körbehajózzuk Cabrera szigetét. Az ebédünket az egyik csendes öbölben szolgáltatjuk fel, és a nap végén Puerto Andraitx kikötőjébe érünk, ahol a parton számos bár és étterem található.

5. nap Puerto Andraitx – Cala Portinatx 50 tengeri mérföld
Kora reggeli tovább indulunk Ibiza szigetére. Habár Ibiza leginkább a szórakozási lehetőségeiről ismert, a szigetnek több csendes része is van, például a Cala Portinatx-öböl, ahol homokos strandok és hangulatos éttermek sorakoznak az erdővel borított hegyek lábánál.

6. nap Cala Portinatx – Formentera 30 tengeri mérföld
Cala Portinatxt elhagyva utunk a Baleár-szigetek gyöngyszeme, Formentera irányába vezet. A szigetet kerékpárral tudjuk legjobban bejárni, de körbe is hajózhatunk, hogy kiválasszuk a legszebb strandot, vagy a legrejtettebb öblöt. Ha rátaláltunk, akár le is horgonyozhatunk, és úszhatunk, búvárkodhatunk. Az esti koktélt és a vacsorát a fedélzeten élvezhetjük.

7. nap Formentera – Ibiza 15 tengeri mérföld
Használjuk ki a Formentera nyújtotta lehetőségeket, mielőtt visszatérnénk Ibiza nyüzsgő szigetére. Ibizán érdemes végigjárni a boltokat, éttermeket és bárokat, nemkülönben a templomokat és a Ses Fontelles-i barlangfestményeket. A vacsorát a parton található kitűnő éttermek egyikében fogyasztjuk el.

8. nap Ibiza – El Toro 65 tengeri mérföld
Korán reggel húzzuk fel a horgonyt és elhajózunk Ibizából északkeleti irányban, hogy ebédig elérjük Mallorca délnyugati csücskét. Délután szieszta, vízi sportok és a tökéletes horgonyzóhely megkeresése a programunk, este pedig gyönyörködhetünk Mallorca csillagos égboltjában.

9. nap El Toro – Puerto Portals 10 tengeri mérföld
Kora reggeltől késő estig élvezhetjük a homokos strandot és a tengert, mielőtt Puerto Portals felé vennénk az irányt. Vacsora előtt itt, Puerto Portalsban kötünk ki.

10. nap Puerto Portals
Az utolsó napot is pihenéssel tölthetjük, akár a hajónk, akár egy kellemes Puerto Portals-i kávézóban ücsörögve